Samstag, 16. Februar 2013

Herrenhemd / Men's Shirt

Wie angekündigt, habe ich wieder ein Hemd für meinen Mann genäht, nach dem alt bewährten Schnitt. Den Stoff habe ich bei einem Lagerstoffverkauf bei Betty Barclay ergattert. Das grüne Band gibt dem Hemd eine besondere Note.

As written before I sewed again a shirt for my husband. I took the well-tried pattern. The fabric I got at a stock sale. I sewed on a matching green ribbon, which makes this shirt to something out of the box.


Das grüne Band habe ich an der innen liegenden Knopfleiste angenäht und an der Brusttasche und an den Manschetten zwischengefasst.

The green ribbon I sewed on the inside button border, between the parts of the front pocket and the cuffs.






Besonderen Wert lege ich immer aufs "Pattern Matching", das heißt, dass sich die Streifen an der Schulterpasse mit denen der Ärmel genau treffen.

Very important for me is the pattern matching, that means that the stripes of the shoulder yoke match with the stripes of the sleeve.

  


Mein Mann hat sich wieder sehr gefreut, er ist aber auch so geduldig und lässt mich stunden- und tagelang im Nähzimmer arbeiten, ohne sich zu beschweren.

My husband were very pleased about it. He is very patient and allows me to disappear in my sewing room for hours or days without winghing about it. 


1 Kommentar:

  1. Great shirt....I like the stripes. They match perfect...and the green accents are just stunning. Your sewing is very good....

    AntwortenLöschen